Terugblik: social media trend 2016

Terugblikken: social media trends van 2016

Terugblikken: social media trends van 2016

Terugblik: social media trend 2016

In januari van dit jaar schreef ik een artikel met de Social Media trends voor 2016. In dit blogpost ga ik terugblikken mijn ‘voorspelling’ om te kijken of deze trends inderdaad hebben plaatsgevonden.

Responsieve website

Vandaag de dag zijn er nog steeds websites die nog responsive zijn. Jammer, want het beïnvloed de ervaring van de bezoeker op een negatieve manier. Websites die niet responsive zijn draaien namelijk alleen goed op een desktop computer. Uit onderzoek van het CBS is gebleken dat de desktops in Nederland sterk aan het terugnemen zijn. Het gebruik van tablets en smartphones nemen dus nog steeds toe. Wil je dat jouw bezoekers optimaal gebruik kunnen maken van jouw website? Maak je website mobiel vriendelijk.

Video content

Wow. Op het gebied van video content is er wel een heleboel veranderd als we terugblikken naar afgelopen jaar. Zo wordt er gretig gebruik gemaakt van de ‘Live’ functie op Facebook. Niet alleen door bedrijven, maar ook door consumenten. Daarnaast heeft Instagram een nieuwe functie in het leven geroepen: Insta Stories. Instagram gaat hiermee het gevecht aan met Snapchat. Op dit moment is Insta Stories nog niet zo groot als Snapchat, maar ik denk dat het niet lang gaat duren.

Super snelle webcare

Ja, een super snelle webcare is gewoon heel belangrijk voor je klanten. Dit zal ook in 2017 en de jaren erna zo zijn. Bij De Beste Social Media verzamelen ze regelmatig de leukste, bijdehandste en opmerkelijkste reacties van bedrijven.

Online influencers

Deze groep is de laatste tijd veel in het nieuws geweest. Online influencers zijn inderdaad een goed middel om in te zetten voor campagnes. Er is echter veel te doen geweest over de manier waarop én waarvoor reclame voor wordt gemaakt. Zo moeten influencers er duidelijk bij vermelden als ze betaald worden voor een bepaalde review of als zij gebruik maken van een product of dienst. Wil jij gebruik maken van een online influencer? Kijk dan eerst goed wie bij je product past!