Snel aan de slag met je nieuwsbrief - TuttoMedia

Snel aan de slag met jouw nieuwsbrief

Snel aan de slag met je nieuwsbrief - TuttoMedia

Een snelle start met nieuwsbrieven

Nieuwsbrieven, wie kent ze niet? Waarschijnlijk krijg je zelf ook meerdere nieuwsbrieven in jouw inbox van verschillende bedrijven. Het is een makkelijk en snelle manier om jouw klanten op de hoogte te brengen en houden van bijvoorbeeld aanbiedingen, nieuwe producten of het geven van nuttige informatie of tips. Net als het regelmatig posten van content op social media, is het versturen van nieuwsbrieven net zo belangrijk.  Ik geef je graag een aantal tips om snel aan de slag te gaan!

4 tips om snel te beginnen

  1. Maak een strategie: ook e-mailmarketing behoeft een strategisch plan. Wat wil je bereiken met de nieuwsbrieven, wat is je doel? Hoe vaak wil je klanten op deze manier benaderen?
  2. Bouw een klantenbestand op: dit kun je op verschillende manieren doen. Heb je een webshop of fysieke winkel met klantsysteem? Verzamel dan uit deze gegevens e-mailadressen. *
  3. Digitaal inschrijfformulier: via diverse e-mail programma’s zoals MailChimp is het mogelijk een online inschrijfformulier te maken. Deze link kun je online delen zoals op Facebook, Instagram of op je website. Heb je een fysieke winkel? Dan kun je op de ‘ouderwetse’ manier vragen of klanten hun gegevens achter willen laten.
  4. Kies een programma dat bij je past: er zijn diverse e-mailprogramma’s waarmee jij jouw nieuwsbrieven kunt versturen. Persoonlijk gebruik ik altijd graag MailChimp. Dit programma werkt erg fijn en het maken en versturen van nieuwsbrieven is makkelijk. Ook je statistieken bekijken en analyseren is overzichtelijk. MailChimp is alleen beschikbaar in Engels.

Wil je meer lezen over hoe je gemakkelijk nieuwsbrieven maakt met MailChimp? Klik dan hier.

*Er zijn strenge regels omtrent e-mailmarketing. Frankwatching schreef vorig jaar een duidelijk artikel hierover. Lees het artikel hier.

Please follow and like us: